11 Mercedes-Benz G270 CDI 3-deurs KLM custom-made.
Op specifieke wensen en eisen van de KLM leverde wij deze 11 speciale voertuigen.
De aanpassing betroffen onder meer hardware en software matig aanpassen van de maximum snelheid van de voertuigen. De tractie is verbeterd door het verzwaren van de laadruimte en daarmee gepaard het monteren van zware achterveren.
Het monteren van een speciale aanhangwagen koppeling voor het trekken van aggregaten tot 11ton.
Het zogenaamd hufterproef maken van het exterieur;
- Custom-made verzwaarde voor- en achterbumpers.
- Voorbumper voorzien van flexibele hoeken om schade bij kleine aanrijdingen te voorkomen en bij zware impact het voorkomen van chassisschade.
- Lichtmetalen velgen vervangen door stalen velgen waardoor een geringere spoorbreedte en daarmee zijn de spatbordverbreders vervangen door rubberen stootlijsten.
Interieur;
- Het verwijderen van de parkeerstand in het schakelpatroon van de automaat.
- Het complete spersysteem is verwijderd.
- Urentellers gemonteerd.
- Dashboardklep vervangen door aflegvak.
- Deurbakken en stoelkappen vervangen door rvs exemplaren.
- De voorportieren voorzien van extra zware deurvangers.
- Metaal gespoten aluminium platen ter bescherming van het originele plaatwerk.
Opdracht van defensie:
Bouw een pick-up op basis van een bestaande auto met verlengde wielbasis met de maximale bodemvrijheid waarbij alle originele onderdelen eenvoudig uitwisselbaar zijn bij schade.
Tevens modulaire bouw met diverse variaties in bodemvrijheid.
Modificaties die wij uitvoerde:
- Verhoogde veren.
- Verhogen van veerschotels op de as-lichamen.
- Schokbreker consoles aanpassen aan de veerhoogte.
- Modificeren stuurgeometrie.
- Bodylift.
- Zwaardere voor- en achter stabilisator.
- 16” Beadlock velgen.
- Mudbanden 1100-16.
- Aanpassen van de overbrengsverhouding voor- en achteras door monteren kroon- en pignonwiel met andere tandwielverhouding.
- Achteroverbouw chasis aanpassen.
- Testrijden op diverse off-road parcours en defensielocaties.
Body-off Restauratie G500 1999
Youngtimer met 133.00 km authentiek restaureren.
Complete demontage body, de- en montage van:
- Interieur
- Alle portieren
- Alle ruiten
- Schuifdak compleet
- Voorschermen
- Voor- en achterbumper
- Grille en verlichting
- Overige aanbouwdelen
- Volledig body van chassis
- Motor met versnellingsbak
- Tussenbak en aandrijfassen
- Voor- en achteras compleet
- Brandstoftank
Chassisherstel met aanlassen van nieuwe:
- Veerschotels
- Schokbreker consoles
- Diverse body consoles
- Stralen van het chassis
- Volledig overspuiten van het chassis (speciaal procedé).
- Chassis voorzien van hardwaxconservering, binnen- en buitenzijde.
Techniek:
- Voor- en achteras lichaam volledig reconditioneren.
- Veren en Schokdempers vernieuwen.
- Rem- en brandstofleidingen vernieuwen
- Monteren nieuwe tankvlotter en brandstofslangen
- Groot onderhoud aan motor, versnellingsbak en tussenbak, afdichtingen, keringen en onderdelen vervangen waar nodig.
- Onderhoud remsysteem
- Airco onderhoud